2006'nın Online Oyun Kralı WOW

Bilim, teknoloji ve genel ağ (internet) hakkında her türlü yazıyı burada paylaşabilirsiniz. Alt bölümler şunlardır: Uzay, Küresel Isınma / Ekoloji, Bilim ve Toplum, Tutum (Ekonomi)

2006'nın Online Oyun Kralı WOW

İletigönderen ACD » Cum Mar 23, 2007 9:32

[img]http://www.teknolatte.com/fs/MDcwMzIy/res/835_07032211171878.jpg[/img]

2006'nın Online Oyun Kralı WOW

Abone olunan online oyunların cirosu 1 milyar doları aşarken World of Warcraft, pazarın yüzde 54'ünü elinde tutarak internet dünyasının en popüler oyunu oldu.


Internet üzerinden toplu oynanan oyunların Batı’daki hacminin 2006’da ilk olarak 1 milyar doların üzerine çıktığı bildirildi. Araştırma firması Screen Digest, bu hacmin 576 milyon dolarını Kuzey Amerika oluştururken Avrupa’da 299 milyon dolarlık hacme ulaşıldığını açıkladı. World of Warcraft, abone pazarının yüzde 54’ünü elinde tutuyor. Oyunun 2006’da oluşturduğu ciro 471 milyon dolara ulaştı.

Abone olunan online oyunlarda abonelik gelirleri yüzde 87 ile pazarın en önemli gelir kalemi olmayı sürdürürken, sanal nesnelerin satışı ve oyun içi reklam gelirleri dikkat çekici biçimde arttı.

2011 yılı itibariyle Avrupa ve Amerika’da 10 milyon abonenin sanal oyun pazarının 1.5 milyar dolarlık hacme ulaşmasını sağlaması bekleniyor. Bu süreçteAvrupa’daki büyümenin, pazarın daha az doymuş olmasına ve genişband haberleşme alanında yaşanan hızlı gelişmeye bağlı olarak daha yüksek oranda gerçekleşmesi bekleniyor.

Gelecek 5 yıllık dönemde Almanya, Avrupa’nın en büyük abone olunan oyun pazarı olmayı sürdürecek. İngiltere’nin sıralamada ikinci sıradaki yerini koruması bekleniyor. Bu dönemde en hızlı büyüyen pazarlar ise Fransa, İspanya ve İtalya olacak.
Mevzubahis VATAN ise gerisi TEFERRUATTIR...!
Kullanıcı küçük betizi
ACD
Üye
Üye
 
İletiler: 1137
Kayıt: Pzr Şub 18, 2007 20:58

Şu dizine dön: Bilim ve Teknoloji

Kİmler çevrİmİçİ

Bu dizini gezen kullanıcılar: Hiç kayıtlı kullanıcı yok ve 1 konuk

x