1. yüz (Toplam 1 yüz)

Ulaştırma

İletiGönderilme zamanı: Pzt Haz 06, 2011 1:10
gönderen Son İktidar
ULAŞTIRMA
Son İktidar


Türkiye'de 2010 yılında ülke genelinde 4.041 kişi meydana gelen trafik kazalarında hayatını kaybetti, 211.034 kişi yaralandı.

Trafik kazalarında günde yaklaşık 11 kişi yollarda hayatını kaybederken, yaklaşık 586 kişi de yaralanıyor.

Kazaların başlıca nedenleri arasında 'Araç hızını yol, hava ve trafiğin gerektirdiği şartlara uydurmamak' birinci sırada yer alırken, 'Kavşak, geçit veya kaplamanın dar olduğu yerlerde geçiş önceliğine uymamak', 'Dönüş kurallarına uymamak', 'Takip mesafesine uymamak', 'Şerit ihlali yapmak', 'Aşırı hızla araç kullanmak', 'Alkollü olarak araç kullanmak' geliyor.

2010 yılında İstanbul’da sadece polis sorumluluk alanında meydana gelen kazalarda 233 kişi hayatını kaybederken, 16 bin 960 kişi de yaralandı.
İstanbul'u 167 ölü ve 14 bin 717 yaralı ile Ankara
ve 136 ölü, 6 bin 965 yaralı ile Antalya takip etti.


Türkiye'de ayrıca emniyet şeridini kullanmak, gerekli gereksiz korna çalmak, yayaya yol vermemek, bisiklet ve motor kullananları yolun dışına itmek, bayan sürücüleri sıkıştırmak, park yeri çıkışı ve bir yolu uzun süreli kapatmak gibi trafikte saygı kurallarında hiç bir gelişme olmadı.


Egzoz dumanında bulunan kurşun, karbonmonoksit, uçucu organik maddeler, azot monoksit havayı kirleterek birçok hastalığa zemin hazırlıyor.
Birçok Avrupa ülkesinde yoğun trafikte çalışan taksi şoförlerinde akciğer kanseri oranı yüksek.
Dizel motorlu araçlar ise daha vahim sonuçlar doğuruyor.

Türkiye'de trafiğe kayıtlı 7,5 milyon otomobil bulunuyor.
Yarısı 12 yaşını geride bıraktı.
Türkiye’de sadece beş otomobil sahibinden birinin 4 yaş ve daha genç arabası bulunuyor.

Türkiye’de 125 bin makam aracı bulunuyor.
Fransa aldığı kararla makam aracı sayısını 7 bine indiriyor, bakanları iş seyahatlerinde uçak yerine trenle gidecek.

Karadeniz Sahil Yolu Projesi ile Karadeniz'in kıyıları, koyları ve turizmi zarar gördü ve görmeye devam ediyor.

Başbakan Recep Tayyip Erdoğan, partisinin grup toplantısında yaptığı konuşma sırasında “Bu 2002 öncesi bölünmüş yolların haritası” diyerek bölünmüş yollarla ilgili haritayı milletvekillerine gösterince vekiller alkışlamaya başladı, bunun üzerine Erdoğan;
“Bunu niye alkışlıyorsunuz? Alkışlanacak harita şimdi geliyor”
Tren Kazaları;

Başbakanlığa bağlı Tübitak'ın 2 gün içerisinde yazdığı olumlu raporu üzerine hızlandırılmış tren projesi uygulamaya koyulduktan sonra;

22 Temmuz 2004 Pamukova tren kazası 41 ölü

11 Ağustos 2004 Kocaeli tren kazası 8 ölü
13 Ocak 2005 Ankara tren kazası 2 ölü 3 yaralı
3 Haziran 2005 Tren kazası 2 ölü
23 Kasım 2005 Tarsus tren kazası 9 ölü, 18 yaralı
4 Ocak 2007 Dörtyol tren kazası 9 ölü
27 Ocak 2008 Pamukkale tren kazası 9 ölü
19 Şubat 2008 Sincan tren kazası. 13 yaralı
23 Şubat 2008 Sivas tren kazası. 5 yaralı
17 Mayıs 2009 Sivas tren kazası. 1 ölü
27 Ağustos 2009 Bilecik tren kazası, 5 ölü
3 Ocak 2010 Vezirhan tren kazası. 1 ölü

Uçak / Helikopter Kazaları;

8 Ocak 2003 Tk634 kazası 75 ölü, 5 ağır yaralı
30 Kasım 2007 Isparta uçak kazası 56 ölü
25 Şubat 2009 Thy uçak kazası 9 ölü, 25'i ağır 50 yaralı

19 Temmuz 2006 Antalya helikopter kazası 5 ölü
31 Ocak 2009 Mudurnu helikopter kazası 2 ölü


25 Mart 2009 tarihinde Kahramanmaraş mitinginden Yozgat-Yerköy mitingine hareket eden Bbp lideri Muhsin Yazıcıoğlu ve beraberindeki 5 kişinin hayatını kaybettiği helikopter kazasında;
içinde bulunduğu helikopter bilinmeyen bir sebepten dolayı düştü.

Kazadan sonra uçuş bilgilerini muhafaza eden Argus 5000 CE ve Skymap IIIC cihazları enkazdan çalındı.
Daha önce helikopterde ani bir alçalma veya yükselme olduysa gösteren aletlerden biri olan Argus 5000 CE'nin görüntüsü basına yansımıştı.

Yazıcıoğlu ve beraberindekilerin kanlarında olduğu iddia edilen zehirli gaza ait otopsi belgeleri yayımlandı.
Kazadan sonra yapılan otopside helikopterdekilerin kanlarında herhangi bir olağan dışı duruma rastlanmazken,
Devlet Denetleme Kurulu'nun isteği üzerine tekrar edilen otopside özellikle pilot Kaya İstektepe'nin kanında %26,6 karbonmonoksite rastlandı.
20-50 arası olan bir oran 'ağır akut zehirlenme' teşhisine giriyor.

DDK raporunda, karbonmonoksitin, kaza sonrası çıkan yangından kaynaklanabileceğinin akıllara geldiği belirtilirken otopsi raporunda ölenlerin bronşlarında herhangi bir partiküle veya yanma izine rastlanmamasının bu ihtimali ortadan kaldırdığı değerlendiriliyor.

13 Ağustos 2007 Bostancı-Avşa seferini yapan deniz otobüsünün, Ukrayna bayraklı yük gemisine çarpması sonucu 40 kişi yaralandı.

7 Nisan 2007 Üskudar gemi kazası 1 ölü İstanbul Boğazı'nda Eminönü-Üsküdar seferini yapan Turyol Kooperatifi bünyesinde çalışan bir yolcu teknesi ile kum kosteri sisin de etkisiyle çarpıştı. Kazada 1 kişi öldü, 17 kişi yaralandı.

Tenik personelini motive amaçlı Uçak Bakım Başkanı "Uçakların teslimatını 24 Aralık’tan önce tamamlayın, deve keseceğim" dedi ve Şanlıurfa'dan gelen deveyi İstanbul Atatürk Hava Limanında uçakların park ettiği yer olan apronda teslim edilecek uçağın altında kesti. Kesilen deveden 700 kilo et çıktı ve THY çalışanlarına dağıtıldı.


100 milyon dolara 25 milyar dolar gelir elde eden turizme karşılık

Türk Hava Yolları aralarında futbolda Barcelona, Manchester United,
Shakhtar Donetsk, Ajax Amsterdam, Maroussi (Yunanistan 1. Lig basketbol takımı, Avrupa Basketbol Ligi (Turkish Airlines Euroleague, basketbolcu Kobe Bryant, Golf: Gloria Giants Düsseldorf, The European Challenge Tour ve ünlü tenisçi Caroline Wozniacki ile 73 milyon $'lık sponsorluk ve reklam anlaşmaları yaptı. Karşılığında 300 milyon dolar kar etti.


THY’nin, Özelleştirme kapsamında iken halka arzı %51′den fazlası amaçlandığı halde,
THY’nin uçak alımını özelleştirilmeden sonra gerçekleştirilmesi beklenirken,
çıkartılan bir yasa ile THY uçak alımlarını,
İhale Yasası’na tabi olmadan gerçekleştirilmesi imkan dahiline getirildi.

THY Genel Müdürü, uçaklara 1,5- 2 milyar $’lık bir ödeme yapılabileceğini söylemesine karşın AirBus rakamın 3 milyar doları geçecegini açıkladı.
Uçakların kaç liraya alındığı, başka firmalarla bir görüşme yapılıp, fiyat istenip istenmediği açıklanmıyor.



Binali Yıldırım – Ulaştırma Bakanı

"Hızlı trenle Ankara-Eskişehir arası 1 saate inecek. Bunun iyi ve kötü yanları var, önceden yılda 1-2 kez gelen kaynana şimdi her hafta gelmek isteyecek. Ankara'dan evli olanlar yandı. Allah yardımcıları olsun.''
Hızlı tren sonrası meydana gelen kaza sonrası;
"Valla fazla hızlandırmadık, sadece 16 km hızlandırdık"

"Sıfır kilometre araba bile alındığı gün kaza yapabilir"

"Limit 80 km idi, trenin hizi 118 km başka bir şey söylemiyorum."
Gazeteler ve makinistlerin savunmasından olayın gerçekleştiği yerde hiz limitinin 130 km olduğu ortaya çıktı.

"Biz hiçbir şey yapmasaydık, hiçbir şey olmazdı. hiçbir iş yapmayan hata da yapmaz"

"Ne alakası var, tren değil ki tek olay, o kadar trafik kazası da oluyor"

''Ömrü veren Allah alan da Allah''

"Niye istifa edeyim, treni ben mi kullanıyordum?"

"Dünyada hızlı trenler 200 km hızla başlıyor, biz 106 yaptık bu oldu, nesi hızlı bunun? Normal bir kazadır bu"

2008'de Karaköy vapur iskelesinin batması sonrasında;
''Karaköy iskelesi şiddetli lodosa dayanamadı ve battı. Herhangi bir can ve mal kaybı yoktur."

25 Şubat 2009 Thy uçak kazası için;
"Kimseye birşey olmadi" açıklamanın kısa bir süre sonrasında;
"Kimisi 7 diyor, kimisi 9 diyor, karışık bilgiler geliyor"

Çin'e hızlı tren ziyareti sırasında;
"Tren bizim eskişehir hattı hızlı trenimizden pek farklı değil, tek farkı hız farkı"

Bankaların geçtiğimiz yıl çok yüksek kârlar elde ettiklerini ve getirilen harçla 400 milyon lira toplanacağını belirten Yıldırım, “Bankalar zekatını verecek. Bu da kazançlarının zekatıdır” dedi. Yıldırım, kendi bakanlığı için 400 milyon liranın leblebi,çekirdek olduğunu belirterek, “Biz bu parayla 1.000 km. bölünmüş yol yaparız”

“Yolların albenisi konusunda yetersiz kalıyoruz. Yeni yaptığımız bir yolun çevre düzeni yapılmayınca yol sanki eski bir yolmuş gibi görünüyor. Bu yıl yolların estetik tarafıyla ilgili artan bir çalışma yapacağız.”
“Bunun maliyeti ne olacak?” sorusuna;
“Ucu açık. Ne kadar gerekirse” “Para sıkıntımız yok. Para bol, para bol”.

Bakan’ın bu sözlerine karşılık gazetecilerin “Tekel işçilerine gelince para yok diyorsunuz, yolları makyajlamaya gelince para bol diyorsunuz” demesi üzerine;
“Bakın arkadaşlar, öyle değil. Herkes hakkına razı olacak”

Haydarpaşa'da çıkan yangın sonrası;
"Valilikle de temas halinde olarak her ihtimale karşı 2 adet yangın söndürme uçağını Sabiha Gökçen'e gönderdik biz zaten ama ihtiyaç kalmadan yangın söndürüldü."

“Yollarda sollamayı, Türkiye’de solu bitirdik”

“Zor hemen yapılır, imkansız biraz zaman alır. biz bu anlayışla çalıştık. yaptığım hiçbir işten pişman değilim."

Cumhurbaşkanı Abdullah Gül;

Devlet büyüklerinin şehir içinde seyahat ederken trafiğin kesilmesi Türkiye’de zaten olağan bi durumken, Eskişehir – Ankara şehirlerarası otoyolu Cumhurbaşkanı Abdullah Gül'ün Akp'li bakanın kızının düğününde nikah şahitliğine yetişebilmesi için 2 saatliğine trafiğe kapatıldı.