1. yüz (Toplam 1 yüz)

Araç sahiplerinin TÜVTÜRK isyanı: "Biz inek olduktan sonra..."

İletiGönderilme zamanı: Cmt Tem 18, 2020 19:47
gönderen İlteriş Kağan
Araçlarını muayene ettirmek isteyen vatandaşlar yetkili araç muayene istasyonu TÜVTÜRK'e isyan etti. Tepkilerini dile getiren vatandaşlar "Onarım, tamirat yok. Paranın kazanılması bu kadar kolay mı? Kredi kartı geçmiyor, peşin para alınıyor. Özel hastanede profesör muayenesinden pahalı. Hakkımı helal etmiyorum" diyerek tepkilerini dile getirdi.
Resim
Türkiye'de periyodik araç muayenesinde yetkili ve görevli tek kuruluş olan TÜVTÜRK'te araç muayene ücretlerinin 420 TL olması vatandaşları isyan noktasına getirdi.

Araç muayene istasyonlarında Periyodik Araç Muayenesi, Yola Elverişlilik Muayenesi, Tadilat Sonrası Muayene, Zorunlu Muayene, Egzoz Gazı Emisyon Ölçümü ve Tespit gibi işlemlerde bulunan TÜVTÜRK'te 10 dakikalık işlem için alınan yüksek ücret sosyal medya platformlarının neredeyse tamamında gündeme oturdu.

Vatandaşlarının bir bölümü randevu sistemi olmasına rağmen bekleme sürelerinin çok uzun olmasına isyan ederken bir bölümü ise 10 dakika süren işleme bu kadar yüksek ücret alınmasına tepki gösterdi. Vatandaşların çoğunluğu ise fahiş fiyat uygulamasına isyan etti.

"2 SENEDE BİR HARAÇ VERİYORUZ"
Ekşi Sözlük'te 'randevu sistemine tepki gösteren bir vatandaş, "10 dakika sürse o parayı helal ederim çok net. Geçen hafta muayeneye gittim. randevum 16:15 idi. istasyondan çıkmam 19:00 u buldu. benim randevu saatimde saat 14:00 randevularını yeni almaya başladılar. 2 senede bir haraç veriyoruz resmen, bir de üstüne orada saatlerce bekletiyorlar. güya randevulu gidiyoruz. bu ülkede sistemli, saat gibi çalışan bir tane kurum görelim artık sene 2020 oldu bakın uçan arabaları falan geçtik artık" ifadelerini kullandı.
Resim
"OYSA MEDENİ BİR ÜLKEDE NE OLUR"
Sektörde rekabet olmamasına dikkat çeken bir başka vatandaş ise "Rekabet kurumu'nun bir halta yaramaması ve özelleştirme (peşkeş) politikaları yüzünden gerçekleşendir. Üstelik kredi kartı da geçmiyor. İlla nakit alacak paşalar. Oysa medeni bir ülkede ne olur?

En az 2 firmaya ihale edilir bu iş ve rekabet kurumu tepelerine biner ki ortak fiyatlandırma yapmasınlar. firmalar daha çok kişiye hizmet satmak için fiyat rekabetine girer ve fiyatlar düşer. tüketici kazanır ve mutlu olur" diyerek tepkisini gösterdi.
Resim
"BİZ İNEK OLDUKTAN SONRA..."
TÜVTÜRK'te yaşanan sıkıntılar Twitter'da da vatandaşlar tarafından gündeme getirildi. Bir vatandaş, "Biz inek olduktan sonra sağan çok olur. Merak etmeyin" diyerek tepkisini dile getirirken, başka bir vatandaş ise "TÜVTURK 10 dakikalık muayene 422 TL alıyor. Onarım, tamirat yok, paranın kazanılması bu kadar kolay mı? Ve Peşin para, kredi kartı geçmiyor. Özel hastanede profesör muayenesinden pahalı.

Hakkımı helal etmiyorum. Bu haksızlığa son verilsin makul fiyata çekilsin" ifadelerini kullandı.
Resim
Resim

TÜVTÜRK NEDİR?
TÜVTÜRK, Alman TÜV Süd, Doğuş Holding ve inşaat şirketi Akfen'in ortak girişimidir. Şirket, Türkiye Hükümeti'nin 20 Aralık 1996 tarih ve 96/96 / EC sayılı maddelerde tanımlanan AB araç güvenliği yönetmeliğini uygulamaya karar vermesinin ardından 2007 yılında kurulmuştur.
Firma kendi resmi sitesinde ise faaliyetlerini şu şekilde açıklıyor:

"Türkiye'de periyodik araç muayenesinde yetkili ve görevli tek kuruluş olarak uluslararası standartlarda gerçekleştirdiği periyodik araç muayenesi hizmeti ile trafik ve araç güvenliğine katkı sağlamayı hedefleyen, konusunda uzman bir kuruluştur. TÜVTÜRK'ün temel değerleri bağımsızlık, tarafsızlık ve dürüstlüktür.

210 Sabit, 5 motosiklet, 74 gezici ve 13 gezici traktör istasyonda görevli 3.500 çalışanı ile Türkiye'nin tamamında hizmet veren TÜVTÜRK, yılda 9 milyonu aşkın aracın periyodik ve yola uygunluk muayenelerini, yaklaşık 4 milyon aracın ise egzoz gazı emisyon ölçümünü gerçekleştirmektedir. Ücretsiz muayene tekrarları ve tespitlerle birlikte muayene sayısı 17 milyona erişmektedir.

TÜVTÜRK’ün tüm faaliyet alanı Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı tarafından düzenlenmekte ve operasyonları yine aynı Bakanlığın denetiminde yürütülmektedir. TÜVTÜRK, ayrıca TS EN ISO 17020 standartı uyarınca Türk Akreditasyon Kurumu (TÜRKAK) tarafından denetlenmekte olup, bu standarta göre akredite edilmiş bulunmaktadır."

Re: Araç sahiplerinin TÜVTÜRK isyanı: "Biz inek olduktan sonra..."

İletiGönderilme zamanı: Prş Tem 23, 2020 0:40
gönderen İlteriş Kağan
Baksana adamlar halinden memnunlar 422 az bile diyecekler sanki. işte onun için Araç muayesini Almanlar yapıyor, TÜVTURK'de Almanlara ait.

Önceden bu parayı karayolları genel müdürlüğü kazanıyordu. Eyy Merkel dedikleri Alman tüv' e sattılar. Bunlar yaptıklarını ,sattiklariyla ödedi...
Muayene hizmetleri satıldı parası peşin alındı, elektrik dağıtımı özelleştirildi, limanlar özelleştirildi paraları peşin alındı gık demedik şimdi ağlamak beyhude.

Bu ve bunun gibi kurumlar satılırken..Yahu adamlar sanki yerinden mi söküp gidecek diyen OTlar, yerinden söküp gitmiyorlar ama; elin almanı kazığın âlâsını atıyor..
Babalar gibi satarız derseniz,onlarda babalar gibi halkı soyar
Niye şimdi isyan ediyorsunuz ki eminim ki bu rant ve rantiye düzeninin kurulmasında ve yıllardır sürmesinde hâlâ akıllanmayarak oy vererek destek veren yüzbinler vardır bu isyan edenler arasında ,ben oy vermeyenler adına üzülürüm sadece.
Türkiye’de özelleştirme demek Türkleri soyması demektir.

Özal ile başlayan özelleştirme furyası ve bu yolla devleti ekonomide küçültme düşüncesi devletin kendini tüketmiştir"

11 Mayıs 2005'de - Necdet SEVİNÇ Diyor Ki:
Çünkü liberalizmi ihraç eden ülkelerde bile devletin ekonomik hayata müdahalesi Türkiye’dekinden kat be kat fazladır. Mesela Amerika, Japonya ve Avrupa Birliği gibi ülkelerde devletin ekonomi üzerindeki payı ortalama %47’iken, Türkiye’de %23’tür ki, bu rakam aslında devletin çökertildiğini göstermektedir.

Kaldı ki, liberalizm ve özelleştirme, iddia, edildiği gibi, eğer bir ülkenin iktisadî refahını temin edebilseydi, Osmanlı imparatorluğu çökmezdi. Aksine Osmanlı imparatorluğu, deniz yolları, demir yolları, madenler, telefon ve tramvay şirketleri, marangoz ve kibrit atelyelerine varıncaya kadar bütün işletme ve imalathaneler ecnebilerin eline geçtiği için batmıştır!

Tütün fabrikasını kapatıp Cezaevine çeviren Kafadan beklemek biraz abes. Nede olsa Tekel Fabrikalarını satıp sigara üretimini durdurup ahaliyi yabancı sigaraya muhtaç etmiş bir kafadan söz ediyoruz Paketi 15 TL'cik

Bir şey söyleyeyim mi ; Daha beter olun ! Daha çok oy verin.
Halal haram lafta kaldı, götüren hamuduyla götürüyor.. b*kunu çıkardılar..Beddualar tutsaydı dünyada insan kalmazdı. Ülke yenmeyeye elverişli kerizi bol adamlar haliyle çok güzel yiyiyor doymak bilmiyor
Her sene yüzde 20 zam geliyor. Bir de üzerine vergi borçları affediliyor. Resmen devlet eliyle birileri servetine servet katıyor.

siz her şeyin özelleştirilmesine şakşakcılık yaparsanız şimdi ağlarsınız iyi oluyor bize iyi uykular
Deveye diken Halka s....n yaranır.
Bunlar daha bizim iyi günlerimiz biz bu günleri mumla arayacağız.
Resim

TÜVTÜRK ücretleri isyan ettiriyor

İletiGönderilme zamanı: Sal Tem 13, 2021 7:28
gönderen İlteriş Kağan
AKP iktidarı tarafından özelleştirilen ve 2027 yılına kadar araç muayenesinde tekel olan TÜVTÜRK, yüksek muayene ücretleriyle tepki topluyor. Otobüsten 503, otomobillerden 372 lira muayene ücreti alınıyor.TÜVtürk, Alman TÜV Süd, Doğuş Holding ve inşaat şirketi Akfen'in ortak girişimidir. Şirket
Resim
AKP iktidarı tarafından özelleştirilen ve 2027 yılına kadar araç muayenesinde tekel olan TÜVTÜRK, yüksek muayene ücretleriyle tepki topluyor. Otobüs, kamyon, çekici ve tankerler için KDV dahil 503 lira 86 kuruş, otomobil, minibüs, kamyonet, römork ve yarı römorklar için 372 lira 88 kuruş muayene ücreti alınıyor. Motosiklet ve motorlu bisikletler için ise KDV dahil 189 lira 98 kuruş bedel ödeniyor. TÜVTÜRK son 13 yılda 3 milyar 846 milyon dolar kâr etti. Karayollarına bağlı araç muayene istasyonları 2005 yılında 552 milyon dolara özelleştirilmişti.

CHP Adana Milletvekili Ayhan Barut, TÜVTÜRK'ün fahiş fiyatlarla insanları mağdur ettiğini söyledi. Araç sahiplerinin zorunlu uygulama nedeniyle kısa süreli işlemler için yüksek bedeller ödediğini aktaran Barut, “Yurttaşın cebine göz dikilmesin, TÜVTÜRK çilesi son bulsun” dedi ve şunları söyledi:

HER AYA CEZA
“Zorunlu araç muayenesinde tek yetkili kurum konumundaki TÜVTÜRK, yüksek bedellerle araç sahiplerinin üzerinden büyük kazançlar elde ediyor. Her yıl fahiş oranda artan bu ücretler, yurttaşın belini büküyor. Araç muayenesinde süresi geçirilen her araçtan, gecikilen her ay için muayene ücretinin yüzde 5 oranında fazla bedel ile tahsil ediliyor.”

KARTLA ÖDEMEYE EK KOMiSYON ÜCRETi
TÜVTÜRK'ün yüksek muayene ücretlerinden istasyonlarda yaşanan olumsuzluklara kadar araç sahiplerinin tepkilerini duyan olmadığını söyleyen Milletvekili Barut, şöyle devam etti: “2007 yılından geçerli olmak üzere 20 yıllık sözleşme imzalanan TÜVTÜRK'le ilgili iktidarı adım atmaya, yurttaşın sorunlarına çözüm bulmaya çağırıyoruz. Yurttaşlardan yüksek muayene ücreti alan, kredi kartıyla yapılan ödemelerde ayrıca komisyon ücreti de isteyen, araç sahiplerini mağdur eden bu istasyonlarla ilgili harekete geçilmelidir.”

TÜVTÜRK - Türkiye’de özelleştirme demek Türklerin soyulması demektir.
https://www.dailymotion.com/video/x81b77y