Müzik Kitapları Yazarı Olarak MEB'na İtiraz Ediyorum
Tam üç kitabımla kaynakçasında adım geçen İlköğretim Müzik 1-2-3 Öğretmen Kılavuz Kitabına dair şikâyetlerimi yazdım. Adımı silin, benden yaptığınız alıntıları da kaldırın diyorum. Çünkü bozarak almışlar, müzik kavramlarını da çarpıtmışlar.
İşte yazdığım dilekçe.
.........
MEB Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığına – Ankara
MEB Ankara 2015 basımı Neşem Yaşar yazarlı Müzik İlköğretim 1-2-3- Öğretmen Kılavuz Kitabının kaynakça bölümünde belirttiğiniz gibi yazarı olduğum Müzik ve Drama kitaplarımdan yararlanılmış, kitaplarımdan hem görsel hem metin olarak izinsiz alıntılar yapılmıştır.
Öğretmen Kılavuz Kitabının giriş bölümünde uzun uzun yer verdiğiniz öğretim yaklaşımı benim kitaplarımdaki öğretim yaklaşımıyla tamamen terstir.
Söz konusu kılavuz kitabın 9-23 sayfaları arasında anlatılan bireyci (öğrenci merkezli) öğrenme felsefesiyle benim kitaplarım örtüşmez. Çünkü benim kitaplarım Kodaly, Orff ve Drama kitapları olup verdiğim bütün etkinlikler çocukluk çağı müzik eğitiminin olmazsa olmazı olan grup içinde öğrenme yaklaşımına dayalıdır. Kılavuzda anlatılan yapılandırmacı (parçadan bütüne) yöntemin grup içerisinde müzik öğrenmeyle hiçbir ilgisi yoktur. Tıpkı şarkı öğretiminde bu yaşta kulaktan öğrenme (tümden gelim) yapılmasının doğal bir zaruret olması gibi, girişe alınan tartışmalı teorik anlatımların da oradan kaldırılması bir zarurettir. Ortada çelişik (asimetrik) bir durum vardır. Bu çelişkinin kaldırılması gerekir.
Eğitimin temeli olan “zekâ tektir diğerleri yetenektir” ilkesiyle yazmış olduğum müzik ve drama kitaplarımın Gardner ile bir arada anılması dahi beni rahatsız etmektedir. Kaldı ki bu sözde bilim adamı daha sonra “9.Dinsel zekâ” diye bir parça daha uydurmuş, son olarak 2010 yılında “10.Cinsel zekâ” diyenlere yol açmıştır. Kılavuz kitapta böyle tutarsız kuramlara itibar edilmesi pek yakında mikro-etnik ve mikro-dinsel zekâ türlerinin icad edileceğinin de işaretidir.
Matematik 1.Sınıf 2016-2017 Ders Kitabında (s.184) benim kitaplarımdan alıntılanmış ve üstelik ters çizilmiş bir metalofon resmi var ve etkinlik yönergesinde çok sayıda yanlış var. Bu durum müzik kavramlarını yanlış öğrenmeye, matematik kavramlarıyla müzik kavramlarını birbirine karıştırmaya (disleksiye) sebep olacak, tokmak yerine değnek, tuş yerine çubuk, çizgi yerine çubuk (s.185) gibi birçok sözcüğü yanlış kullanarak Türkçe öğrenimine de zarar verecektir. Bu yanlışlar bana ve tüm diğer müzik eğitimcilerine saygısızlıktır.
Öğrenci çalışma kitaplarındaki tüm görsel (teyelli eğri büğrü resimler, havaya yazılmış süslü notalar, tutuşu hatalı çalgılar, dengesiz duruşlar, şarkı sözüyle uyumsuz resimler ve hatta Atatürk resimlerine eklenmiş uygunsuz kolajlar, gibi) ve müzik yerine “düzenli ses” demek gibi kavramsal yanlışları da eklediğimiz zaman, böyle bir müzik kitabının kaynakçasında adımın geçmesi bana saygısızlıktır.
Bunca yanlışlar içeren Müzik 1-2-3 Kılavuz kitabında adımın ve kitaplarımın yer alması bana övünç değil utanç vermektedir. Bu nedenle;
a- Müzik İlköğretim 1-2-3 Öğretmen Kılavuz Kitabından adımın, kitaplarımın ve benden alıntıların kaldırılmasını,
b- 1-2-3 Öğrenci Çalışma Kitaplarındaki kavram yanlışlarının düzeltilmesini,
c- 1.Sınıf Matematik kitabında yanlış kavram eğitimi verilen 184. ve 185. sayfaların kaldırılmasını,
d- Kılavuz ve Kitapların sözlük kısmında yer alan çok uzun ve hatalı “ksilofon” ve “metalofon” açıklamalarının kaldırılmasını istiyorum.
Gereğini arz ederim.
Değerli okurlarıma:
24 Şubat Cuma 19.30’da Bengü Türk TV’deyim. Buyrun Konuşalım programında Esra Yıldız’la “Sembollerle Türk Tarihi” konuşacağız.
Eğitimci-Yazar Mahiye MORGÜL, 21 Şubat 2017
http://www.mahiye.net
mahiye@gmail.com